Na vojnom aerodromu „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović” u Batajnici uvek je živo, piloti „migova 29” i tehničko osoblje neprekidno su angažovani na zadacima zaštite vazdušnog prostora, transportna avijacija sa dva savremena vazduhoplova tipa C-295 leti često kako dugo nije, isto važi i za osoblje angažovano na helikopterima Mi-17. Istovremeno, na aerodromu „Morava” u Lađevcima piloti jurišnih aviona „orao”, kao i njihove kolege piloti borbenih helikoptera Mi-35, uvežbavaju taktike, tehnike i procedure vatrene podrške kopnenim i specijalnim snagama, vešto izvodeći letove na malim visinama.
Ratno vazduhoplovstvo i protivvazduhoplovna odbrana (RViPVO) je modernizovano, današnje generacije pilota i tehničara imaju priliku da rade na savremenim letelicama o kakvim su prethodne generacije u minule tri decenije mogle samo da maštaju. Mladići i devojke koji žele da postanu piloti Vojske Srbije, a završili su osnovne akademske studije na civilnim fakultetima i u ovoj godini navršavaju do 27 godina života, mogu se prijaviti na javni oglas za slušaoce vojnostručnog osposobljavanja za rezervne oficire Vojske Srbije roda avijacije koji je otvoren je do 31. marta. Posle šestomesečnog osposobljavanja najuspešniji će dobiti mogućnost da odmah stupe u profesionalnu vojnu službu, da nastave obuku kao oficiri roda avijacije i potom dobiju zvanje pilota aviona, pilota helikoptera ili pilota-operatera daljinski pilotiranog vazduhoplova. Dakle, ako vole avione, helikoptere i dronove, a svojevremeno su se kolebali pa nisu upisali Vojnu akademiju, sada imaju priliku da ostvare svoj san.
Potporučnik Andrija Pešić je u 890. mešovitu helikoptersku eskadrilu primljen upravo nakon završenog vojnostručnog osposobljavanja za rezervne oficire roda avijacije, a na taj korak ga je, kako je saopštilo Ministarstvo odbrane, motivisala želja za letenjem koju je imao odmalena.
„Nakon objavljivanja konkursa na sajtu Ministarstva odbrane, prijavio sam se i pristupio selekciji koja se sastojala od zdravstvenih i psiholoških analiza, padobranske obuke i na samom kraju selektivnog letenja. Po završetku selekcije, krenuli smo na sam kurs u trajanju od šest meseci na Vojnoj akademiji. Vojnostručno osposobljavanje na Vojnoj akademiji je izvršeno u više segmenata – prvi deo je bila osnovna pešadijska obuka, nakon toga smo pristupili teorijskim letačkim predmetima, da bismo poslednja dva meseca proveli u samim eskadrilama, ja konkretno u helikopterskoj eskadrili na osnovnoj letačkoj obuci”, rekao je potporučnik Pešić.
Pilot u 241. lovačko-bombarderskoj avijacijskoj eskadrili, poručnik Stefan Grbić kaže da je još kao dečak, gledajući emisije o pilotima, maštao da se bavi tim zanimanjem. Napominje da put do zvanja pilota nije lak, da iziskuje dosta posvećenosti, istrajnosti i motivisanosti, ali da je svaki put kada poleti svestan da je sav taj trud vredeo, jer oseti ljubav, zadovoljstvo, sreću, osećaj uspeha i ponosa.
„Mladi treba da pronađu u sebi tu želju, ne treba da se ustručavaju, niti da strahuju od neizvesnosti koju ovaj poziv nosi. Kada pogledate iz ptičje perspektive našu otadžbinu, prelepo je, uživanje je na takav način doživeti i videti Srbiju. Svesni ste koja je to odgovornost, ali i privilegija baviti se ovom profesijom”, ističe Grbić.