Najkorisnija investicija u okviru liste projekata koji se vezuju za organizaciju izložbe EXPO 2027 svakako je krak gradske železnice do Aerodroma “Nikola Tesla” i dalje do Nacionalnog stadiona u Surčinu. Potpuno nova trasa dvokolosečne pruge u dužini od 18 kilometara povezuje magistralnu prugu Beograd-Novi Sad sa aerodromom i budućim stadionom, a namenjena je isključivo putničkom saobraćaju sa tri stajališta i jednom stanicom. Buduća trasa se kod stanice Zemun Polje izdvaja sa pruge Beograd-Novi Sad, gde su ovog leta i započeti prvi radovi na novom železnickom kraku. Za sada se radovi izvode na samo jednom od šest planiranih objekata na budućoj pruzi, ali je i već trasirano gotovo pet kilometara budućeg železničkog kraka.
Prvi od objekata na trasi koji je dobio građevinsku dozvolu u julu ove godine je vijadukt u Zemun Polju, koji će odvojenim konstrukcijama za svaki pravac povezati buduću prugu sa stanicom “Zemun Polje”. Za povezivanje dve pruge iskorišćeni su spoljni koloseci u stanici “Zemun Polje”, gde će se vozovi koji dolaze iz pravca Aerodroma ulivati u kolosek 1, dok će se vozovi ka Aerodromu izdvajati sa postojećeg desnog zaštitnog koloseka sa grudobranom. Desni kolosek dužim vijaduktom prelazi preko magistralne pruge i Kurirske ulice, dok levi kolosek iz pravca Aerodroma odvojenom denivelisanom konstrukcijom prelazi Kurirsku ulicu, nakon čega se spušta i skretnicom uključuje na kolosek 1.
Posle vijadukta u Zemun Polju nova pruga dugačkim pravcem ide ka Dobanovcima i planiranom stambenom projektu nazvanom “Singidunum”, tik uz autoputsku obilaznicu i Dobanovačku petlju. U okviru ovog jos nepostojećeg naselja planirano je i prvo stajalište na trasi. Samo naselje biće male gustine i sa malim brojem domaćinstava da bi investicija imala opravdanost, ali je uz naselje planiran i veliki parking “Parkiraj i vozi se”, pa će na ovom mestu putnici sa autoputa moći da ostave svoje vozilo i do grada dođu javnim prevozom. Planirano stajalište imaće dva bočna perona širine četiri metara za svaki pravac.
Nakon planiranog stajalista “Singidunum” trasa ulazi u krivinu koja prugu dovodi do sledeće važne tačke, njenog denivelisanog ukrštanja sa autoputem ka Šidu. Ukraštanje pruge i autoputa takođe je planirano denivelisanom mostovskom konstrukcijom, pozicioniranom između petlje Aerodorm i petlje Dobanovci. Most prelazi autoput i lokalnu saobraćajnicu, nakon čega novom krivinom zahvata pravac paralelan sa Aerodromskim putem. Nova pruga tangentira aerodromski kompleks sa južne strane, tako da će železničko stajalište biti nekih 500 metara udaljeno od ulaza u Terminal 1. Ostaje da vidimo kako će biti organizovana i rešena ova relativno dugačka i nezastićena pešačka veza stajališta sa aerodromskom zgradom.
Nakon Aerodroma “Nikola Tesla” pruga nastavlja ka Surčinu, gde ponire u usek na ukrštanju sa Vojvođanskom ulicom. Vojvođanska ulica se nadvožnjakom vodi preko pruge, a u neposrednoj blizini ovog ukrštanja sa južne strane planirano je i stajalište “Surčin” za potrebe stanovnika ovog kraja. Po prolasku ovog stajališta, trasa se penje na vijadukt koji dalje prugu prevodi preko novoizgrađene magistrale Novi Beograd-Surčin. Na vijaduktu pruga opet ulazi u krivinu i menja pravac, kako bi se trasa vratila ka Nacionalnom stadionu, gde se železnički krak i završava. U ovom delu trasa pravcem i na nasipu stiže do stadiona, a ukrštanja sa lokalnim putevima rešena su podvožnjacima.
Stanica “Nacionalni stadion” je jedina prava stanica na trasi, ima četiri koloseka i završna je stanica projekta nove pruge. Planirana je sa dva ostrvska perona širine 8 metara i dužine 160 metara, kao i pothodnicima koji ih povezuju i liftovima za slabo pokretne. Neke buduće faze ovog projekta mogu da obuhvate eventualni nastavak pruge ka Obrenovcu, kao i izgradnju posebnog izdvojenog koloseka za potrebe budućeg sajamskog kompleksa, koji nakon završetka organizacije EXPO 2027 treba da nasledi izložbene paviljone. Za potrebe BGVoza i nove linije do Aerodroma naručeni su savremeni gradski vozovi iz Kine, čija isporuka treba da bude realizovana do kraja 2026.