U Batajnici je otvoren intermodalni terminal, prvi logistički centar koji kombinuje drumski i železnički saobraćaj u Srbiji. U njegovu izgradnju uloženo je 15,5 miliona evra, a 90 odsto sredstava je dala bespovratno EU.
„Suva luka“ u Batajnici nije najveći zajednički projekat Srbije sa Evropskom unijom, ali je značajan jer će doprineti razvoju srpske logistike, iskorišćavanju svih puteva koji se grade, razvoju železničkog transporta i na kraju, privrednom rastu.
„Od 2000. do danas, bez ovog poslednjeg granta koji iznosi 610 miliona evra za izgradnju brze pruge prema Nišu, dobili smo 550 miliona evra granta od EU u oblasti transporta. To znači sa ovih 610 miliona taj iznos će preći milijardu evra. I to je novac koji smo dobili za razvoj našeg transportnog sistema. Mi smo zahvalni EU na tome i to nam daje nadu da nas EU vidi kao deo, kao svoj deo“, kaže ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
Terminal se prostire na 15 hektara. Moći će da se skladišti 906 kontejnera. Pored utovara i istovara, na terminalu će moći da se pripremi i dokumentacija, pregleda i ocarini roba.
Posebno je značajno što je povezan sa glavnim drumskim pravcima koji vode ka Budimpešti, Beču, Zagrebu, Ljubljani, Skoplju, Solunu, Sofiji i Istanbulu. To može da kapacitete sa 10.000 kontejnerskih jedinica poveća na 80.000.
„Naša procena je da će transportni kapaciteti Srbije porasti najmanje osam puta u narednih 10 godina. To znači da je ovo samo jedan korak na putu. Mi vidimo korake na sever ka Novom Sadu, Subotici ili na jugu ka Nišu. A možda, ako budemo dobro radili i ka drugim lukama poput luke Bar“, ističe evropski komesar za proširenje Oliver Varhelji.
Evropski komesar Varhelji obišao je i završne radove u zgradi Palate pravde u Novom Sadu. Počela je da se gradi 2021. godine, površine je oko 10.000 kvadratnih metara.
Izgradnju ovog energetski efikasnog objekta, Evropska unija finansirala je sa više od 13 miliona evra, dok je za opremanje iz budžeta Srbije izdvojeno oko 950.000 evra.