(FOTO) Novi standardi za sva vozila javnog prevoza u Batajnici

Prva faza sertifikacije svih naših vozila završena je u saobraćajnom pogonu GSP-a na Novom Beogradu gde je konstatovano šta kom vozilu nedostaje u odnosu na standard koji smo prvi put definisali. Sada, u drugoj fazi, na vozilima koja nemaju sve što je neophodno u najkraćem periodu moraće da se otklone nedostaci, kako bi mogla da budu i zvanično sertifikovana. U to spadaju i vozila svih privatnih prevoznika, izjavio je predsednik Privremenog organa Grada Beograda Aleksandar Šapić, koji je danas obišao ovaj pogon i upoznao se sa celom procedurom.

– Prema novim standardima, svako vozilo mora da ima GPS sistem pravilno povezan, kako bi se znala njegova pozicija. Pored toga, ugrađujemo aparate za plaćanje karata kreditnom karticom, a svako vozilo moraće da ima i zvučnik koji omogućava da se građani informišu na kojoj stanici se nalazi vozilo i koja je sledeća po redu, što je pre svega važno za slepe i slabovide, ali i za sve druge putnike. Klima-uređaj mora da radi, odnosno da bude uvek uključen kada to iziskuju vremenske okolnosti – rekao je Šapić.

Šapić je naveo i da su od pre nekoliko meseci uvedene posebne kontrole čistoće vozila.

– Izlazimo na teren u ranim jutarnjim časovima na početnim pozicijama linija gradskog prevoza. Kazne su zaista drakonske i moram reći da su neki privatni prevoznici za to vreme dobili više kazni nego u prethodnih nekoliko godina – rekao je Šapić.

On je istakao da nije cilj kažnjavanje, ali je važno da shvatimo da vozila koja se danas nalaze u saobraćaju moraju da budu drugačija nego što su bila.

– U sledećih nekoliko dana raspisaćemo nabavku za 25 novih tramvaja i to će biti najveća nabavka tramvaja u poslednjih dvadeset do trideset godina. Očekujem da će u narednom periodu biti raspisana nabavka za novih 280 do 300 autobusa, što će takođe biti najveća nabavka autobusa koja je sprovedena u poslednjih nekoliko decenija. Od sledeće godine, kako se ove nabavke budu realizovale i krenula nova vozila da pristižu, ideja nam je da svake godine radimo nove nabavke dok ne dođemo do 100 tramvaja, da takođe „uđemo” u nabavku novih trolejbusa, a što se tiče autobusa da što pre u potpunosti oporavimo naš ceo vozni park – rekao je Aleksandar Šapić.

Šapić je rekao da privatni auto-prevoznici takođe kupuju nova vozila i obnavljaju svoj vozni park u skladu sa ugovorom koji su potpisali sa Gradom te izrazio očekivanje da će u roku od dve do tri godine vozni park biti potpuno oporavljen.

– Grad je pre nešto više od deset godina kupio 83 beloruska trolejbusa. Izvinjavam se što sam pre neki dan dao netačnu informaciju da novi trolejbusi nisu kupljeni više od 40 godina. Elektromreža za trolejbuse je pre nekoliko godina u potpunosti rekonstruisana. Planiramo takođe da nabavimo i nove trolejbuse nakon što smo prošle godine kupili 100 autobusa, a 2019. godine ih je kupljeno 200. Radi se standardizacija svakog vozila dok sa privatnim prevoznicima pokušavamo da postignemo najbolji mogući dogovor. Oni su naši partneri, ali svi moramo da znamo da postoje standardi kojih moramo da se pridržavamo. Do kraja novembra bi trebalo da budu postavljene informativne table na više od 1.000 stajališta, tako da sada možemo da potvrdimo da smo počeli proces potpunog oporavka sistema javnog prevoza u Beogradu, kao što sam i najavio pre šest-sedam meseci. Naš gradski prevoz više ni ne podseća na stanje u kojem se nalazio u prošlosti. Svakako da će nam biti potrebno još vremena i mislim da građani jasno vide razliku, ne samo u ceni već i kvalitetu – rekao je Šapić.

Predsednik Privremenog organa je poručio građanima da je pre nekoliko meseci započet proces izrade detaljne regulacije prostora gde se nalazi pogon, a koji se, kako je istakao, na tom mestu nalazi više od 50 godina. U to vreme, kako je podsetio, taj deo grada je bila periferija, a danas je maltene centar grada.

– Postrojenje danas ometa mir i život stanovnika ovog dela grada. Iza naselja Mileve Marić našli smo parcelu koja ima šinsku vezu i druge priključke neophodne za ovakvo postrojenje. Uz relativno male infrastrukturne radove, možemo da ga izmestimo na novu, kvalitetniju i uslužniju lokaciju za njene zaposlene – najavio je Šapić.

On je istakao da se u toku sledeće godine očekuje završetak administrativnih poslova, a da u toku naredne dve do tri godine i celo postrojenje bude izmešteno na novu lokaciju, a da stara bude uređena u skladu sa okruženjem u kojem se nalazi.

Video materijal se može preuzeti sa linka

https://wetransfer.com/downloads/04a6ea68babf4aed2e90c2618f5cf15820231113214155/32a2ab6f5d04b28bb895060236a236e920231113214155/b68404

Tagovi:

Pročitajte još: